woensdag 8 januari 2014

Nieuwtje Alleen Gratis Content Werkt Niet


Content Marketing Wizard
De website van onderneemster Jane heeft weinig bezoekers, terwijl er veel tijd in wordt gestopt.

In het gesprek dat zet net heeft gehad met Tim, is ze enthousiast geworden over content marketing.

Ze ziet het als de oplossing om meer bezoekers te krijgen, maar ze is erg benieuwd naar het content marketing geheimpje dat bijna altijd vergeten wordt.

Tim terug van zijn coaching sessie vraagt, ‘Hi Jane, heb je nog over content marketing nagedacht en de links bekeken?’


‘Ja,’ zegt Jane vrolijk, ‘ik zie het helemaal zitten. Nu pas realiseer ik mij dat het publiceren van de enorme hoeveelheid kennis die we hebben ons aan nieuwe bezoekers gaat helpen. Maar wat wordt er dan zo vaak vergeten?’

‘Je wilt het geheimpje horen?,’ zegt Tim met een grijns. ‘Alleen gratis content is onvoldoende om de leads, prospects en klanten te krijgen die je zoekt. Daar is meer voor nodig.’

‘Ik dacht het al, zo eenvoudig kan het toch niet zijn,’ zegt Jane bedenkelijk.

‘Kijk je hebt interessante content gemaakt die je steeds meer bezoekers brengt,’ zegt Tim. ‘Je ziet in Google Analytics dat de Bezoekduur op de site toeneemt en de Bounce rate afneemt. Je inspanningen hebben dus succes en je content wordt gelezen. Maar en dit is waar het fout gaat, ze komen niet in actie, ze nemen geen contact met je op, want ze blijven bezoekers. Dit is de reden waarom je zo vaak hoort dat een website niet werkt, er wordt vergeten om van de bezoeker een klant te maken.

‘Fijn, maar wat moet ik dan doen?’ vraagt Jane niet begrijpend.

‘Kijk eens door de bril van je bezoekers,’ gaat Tim door. ‘Ze lezen de content op je website of blog. Hoe groot is de kans dat ze na het lezen zaken met je gaan doen?’

‘Als ik door die bril kijk, denk ik dat de kans best klein is,’ zegt Jane.

‘Precies,’ zegt Tim, ‘maar dat betekent wél dat je tijd, energie en geld verspild. Want als je geen inspanningen doet om bezoekers aan je te binden dan verlies je ze aan de concurrent die het wel voor elkaar heeft.’

‘Zo had ik het nog niet bekeken,’ zegt Jane.

‘Wat je nodig hebt,’ begint Tim, ‘is een strategisch marketingplan die ervoor gaat zorgen dat je niet alleen meer bezoekers krijgt, maar er ook voor zorgt dat ze klant worden.’

‘Duidelijk, dus begrijp ik het goed?’ vat Jane de tips van Tim samen. ‘Het is mijn taak ervoor te zorgen dat we content maken die bezoekers boeit met altijd een oproep om ze lead, prospect of klant te laten worden.’

‘Yep, met deze kennis heb je nu al een voorsprong op je concurrenten genomen,’ zegt Tim met een glimlach op zijn gezicht.

‘Dus als ik je goed begrijp moet ik een strategisch marketing plan gaan ontwikkelen?’ vraagt Jane.

‘Yep,’ zegt Tim opgelucht dat ze het begrepen heeft. ‘Zal ik koffie halen en je dan uitleggen wat een strategie inhoudt.’

‘Koffie? Goed idee,’ zegt Jane die dit graag wil weten.

photo credit: Zarko Drincic via photo pin cc


~-~


Ronald Kloots van Content Marketing WizardOver Ronald Kloots
Ronald is oprichter van Content Marketing Wizard. Hij zorgt ervoor dat oude school MKB bedrijven in korte tijd transformeren naar Content Marketing Wizards. Bedrijven die weten hoe Aandacht te krijgen voor hun expertise en door Aandacht te geven een stroom aan opdrachten genereren.


Gerelateerde artikelen



Deel dit met je sociale netwerk 

0 x commentaar:

Een reactie posten