donderdag 2 januari 2014

Ontdek Hoeveel Werktijd Dagelijks Verloren Gaat Door Social Media

Elk uur worden medewerkers vier keer in hun werkzaamheden onderbroken door o.a. social media. 

Kostbaar als blijkt dat er circa 23 minuten verloren gaan om weer verder te gaan met de taak. In totaal gaat 28% van elke werkdag verloren aan onderbreking en weer opstarten. Dat is veel kostbare tijd.

In deze door Microsoft uitgevoerde studie wordt ook duidelijk dat 45% van de medewerkers aangeeft met teveel zaken tegelijk bezig te zijn. Het tegelijk uitvoeren van meerdere taken kost de medewerker 30% meer tijd, dan dezelfde taken na elkaar te doen.

De oorzaken van al deze onderbrekingen worden snel duidelijk, want dagelijks worden 1 miljard berichten op Facebook gepost, 62 miljard e-mails verzonden en 400 miljoen berichten op Twitter gepost. Dat zijn veel afleidingen in slechts drie netwerken. Zo zijn LinkedIn en YouTube niet in dit onderzoek meegenomen.

Voor ondernemingen is dit een nieuwe uitdaging om taken op tijd te laten uitvoeren. De oplossing is te beginnen met het maken van keuzes in het strategisch marketingplan. Bepalen welke sociale media voor de organisatie echt conversie gaat opleveren. Bepalen wie in de organisatie gaat reageren op commentaren en wanneer. Hiermee ontstaat focus en kunnen de juiste tools gekozen worden die de onderbrekingen beperken.

Bekijk de onderstaande infographic gemaakt door RedeApp en ontdek hoeveel afleiding social media in de dagelijkse praktijk geeft.

Social Media Monster [Infographic]
Courtesy of Red e App
~-~


Ronald Kloots van Content Marketing WizardOver Ronald Kloots
Ronald is oprichter van Content Marketing Wizard. Hij zorgt ervoor dat oude school MKB bedrijven in korte tijd transformeren naar Content Marketing Wizards. Bedrijven die weten hoe Aandacht te krijgen voor hun expertise en door Aandacht te geven een stroom aan opdrachten genereren.

Deel dit met je sociale netwerk 

0 x commentaar:

Een reactie posten