maandag 13 januari 2014

Hoe Content Marketing Uitleggen Aan Collega’s

Uitleg content marketing wizard voor collegas
Iedereen die content maakt weet dat het veel tijd kost. Maar is het de investering waard?

Jane krijgt deze vraag vaak van collega’s. Ze belt met Tim want ze heeft argumenten nodig om haar collega’s te overtuigen met content marketing te beginnen.

Tim, die weinig tijd heeft begint, ‘kijk Jane, er is geen andere optie meer. Elke prospect en klant van jullie bedrijf is immers online. Daar zoeken ze naar jullie producten. Maar dan moet het product wel direct gevonden worden, anders gaan ze bij de concurrent kijken. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is content te maken die in hun zoekresultaten verschijnt.’

‘Ja, zo heb ik nog niet over nagedacht. Heb je er nog meer?’ vraagt Jane.

‘Natuurlijk,’ zegt Tim. ‘Dit is ook een aardige.’

Tegenwoordig is marketing anders dan de traditionele 4P’s. We waren gewend promotie te maken over de producten die we leverden. Nu hebben de meest succesvolle bedrijven de transitie naar educatie gemaakt en is content marketing hun fundering geworden. Het is de beste methode om klanten aan te trekken en te behouden. Ze maken content over de tak waar hun bedrijf actief is, ze laten zien hoe de toekomst eruit gaat zien, ze benoemen pijn punten en geven oplossingen.’

‘Dus mijn bedrijf moet content maken waar ons klanten van leren?’ vraagt Jane enthousiast.

‘Yep,’ zegt Tim, ‘hier nog een paar mooie punten die de investering in content rechtvaardigen.’

‘Vertel ze dat elke marketing tactiek die nu gebruikt wordt, zoals social media, nieuwsbrieven, inbound, mond-tot-mond en dergelijke niets waard zijn zonder goede content.’

‘Dus ook hier... goede content is om van te leren,’ reageert Jane opgetogen.

‘Inderdaad,’ gaat Tim onverstoorbaar verder.

‘Hier nog een paar minder bekende argumenten.
  • Content is een investering die steeds meer waard wordt, het blijft immers altijd op het internet staan en levert non-stop bezoekers op.
  • Content is een katalysator om aandacht te krijgen met ‘likes’, ‘delen’, retweet, ed.
  • Content is te recyclen. Bijvoorbeeld van een blog maak je een video en een podcast. Of van een aantal blogposts wordt een e-book gemaakt.
  • Content is geld dat je gebruikt in ruil voor toegang tot een ander publiek. Bijvoorbeeld door gast blog te plaatsen of een webinar te geven bij partners.
  • Content geeft status en invloed als steeds meer publiek het leest, commentaar geeft en weer met anderen deelt.
  • Content versterkt het merk, zodra het op meerdere platforms zichtbaar wordt.’ ‘Dit is precies wat ik nodig heb Tim,’ zegt Jane dankbaar. ‘Laat ik je argumenten zo samenvatten.’
‘Met content marketing maak je educatieve content om een relatie met je doelgroep op te bouwen. Dit is NU de weg om te volgen om klanten te winnen en te behouden in een snel veranderende markt, waar traditionele marketing zijn werking heeft verloren.’

‘Heel goed,’ sluit Tim af, ‘nu heb je een mooi rijtje met argumenten om je collega’s te overtuigen van content marketing.’

‘Dat heb ik zeker,’ zegt Jane opgetogen, ‘Top Tim.’


photo credit: I have a plan via photopin cc


~-~


Ronald Kloots van Content Marketing WizardOver Ronald Kloots
Ronald is oprichter van Content Marketing Wizard. Hij zorgt ervoor dat oude school MKB bedrijven in korte tijd transformeren naar Content Marketing Wizards. Bedrijven die weten hoe Aandacht te krijgen voor hun expertise en door Aandacht te geven een stroom aan opdrachten genereren.


Gerelateerde artikelen



Deel dit met je sociale netwerk 

1 opmerking: