donderdag 7 augustus 2014

Sneller Bovenaan In Google Search Met Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf Content Marketing Wizard
Het is verwarrend Google+ Lokaal of Google Local, want wat zijn de verschillen? Gelukkig heeft Google dit ook ontdekt en nu heet het Google Mijn Bedrijf.

In deze Google Hangouts met +Daniel Mulder ontdek je waarom het belangrijk is om morgen sneller gevonden te worden door Google Mijn Bedrijf te gaan gebruiken.

  • Hoe Google Mijn Bedrijf is verbonden met Google Maps, zodat je bedrijfslocatie op de kaart in de Google Search resultaten is te zien. 
  • Waarom reviews van klanten helpen om beter gevonden te worden.
  • Dat nieuwe content bekend maken via Google Mijn Bedrijf slim is, omdat je er hoger mee kan komen te staan in Google dan je concurrenten die het niet gebruiken. 


Transcript


Ronald Kloots: Daniel ik hoorde dat Google+ local is aangepast en dat ik dat daar ook blijkbaar iets mee moet gaan doen en dat het mij ook heel veel potentiële klanten kan gaan opleveren. Maar wat is dat nu eigenlijk precies dat Google+ local. 

Daniel Mulder: Dat is een hele goede vraag, een recente ontwikkeling heeft dat weer belangrijker gemaakt voor het MKB. Google+ local is verbonden aan Google Places zakelijk. En dat zijn eigenlijk drie dingen. 
En dat is onze vermelding in Google Search verbonden aan een adres van een bedrijf. Dat is Google places eigenlijk van oorsprong. 

Dan hebben we Google Maps daarbij zijn alle zoekresultaten die daarin voorkomen op basis van de gegevens die we daar invoeren die kunnen we dus direct op een kaart vinden, als mensen naar jou zoeken dan zien dat op de maps kaart. Dat is ook een onderdeel van Google Places. 

En dan als laatste deel, dat derde deel dat is nieuw is een Googel+ lokale pagina en daarop kunnen bedrijven dus zichzelf weer na voren brengen, dus presenteren net zoals op een LinkedIn profiel bijvoorbeeld. 

Maar daar kunnen bijvoorbeeld hun klanten ook reviews geven, ze kunnen daar content delen net zoals met elk ander profiel en die ranken heel hoog in search en door die reviews van eigen klanten rankt zo’n bedrijf ook veel hoger als er iemand in de buurt op een specifiek product of winkel zoekt.

Ronald Kloots: OK Dus als ik eigenlijk goed begrijp moet ik dus die Google Places pagina die moet ik gewoon voor zorgen dat die gewoon optimaal ingevuld is. Maar het andere deel is dat eigenlijk moet proberen bij mijn klanten of bij mijn prospects ze zover te krijgen dat ze reviews willen achterlaten. Dus hoemeer goede reviews ik heb hoe beter ik ook weer gevonden kan worden.

Daniel Mulder: Exact en nog een stapje erbij zelfs als je het helemaal integraal wilt aanpakken dan zorg je ervoor dat je op je eigen website als dat in ieder geval mogelijk is. Content creëert bijvoorbeeld een nieuwsitem op je blog. Die deel je dan op Google+, en via je lokale pagina en dan heb je ook gelijk je authorship met het voordeel van Google+ local. Dus als je klanten je reviews invullen, dat je daar inderdaad nog hoger rankt. 

Ja, op die manier kan je er dus eigenlijk ook voor zorgen dat websites die minder kwalitatief of technisch gezien nog niet eens de sterkste websites zijn, wel zo het hoogst ranken. Dat is ook in het verlengde van Panda 4 dat net uitgekomen is.

Ronald Kloots: Dat is wel een hele goede tip om dit dan mee af te ronden. Ook dit weer duidelijk, Google Places belangrijk om ook daar goed naar te kijken, want ook daar zitten veel voordelen aan. Dank je wel.



~-~


Ronald Kloots van Content Marketing WizardOver Ronald Kloots
Ronald is oprichter van Content Marketing Wizard. Hij zorgt ervoor dat oude school MKB bedrijven in korte tijd transformeren naar Content Marketing Wizards. Bedrijven die weten hoe Aandacht te krijgen voor hun expertise en door Aandacht te geven een stroom aan potentiële klanten genereren.

0 x commentaar:

Een reactie posten