dinsdag 5 augustus 2014

Hoe Je Met Google Plus Vrijwel Direct In Google Gevonden Wordt

Met Google Plus vrijwel direct Google gevonden
Google Plus authorship gebruiken zorgt ervoor dat je vrijwel direct in Google gevonden wordt. In deze Google Hangouts met  +Daniel Mulder en +Ronald Kloots ontdek je...

  • Dat je met het authorship van Google plus kunt aantonen dat jij de schrijver van de content bent.
  • Dat het echt eenvoudig is om je authorship te claimen, om er morgen direct gebruik van te maken.
  • Dat je veel beter opvalt in de Google zoekresultaten, omdat je Google plus foto erbij staat.


Transcript:


Ronald Kloots: Kan je mij redenen geven om collega’s te overtuigen om Google Plus te gaan gebruiken om klanten te werven?

Daniel Mulder: Ronald dat kan ik zeker. Een van de belangrijkste dingen van Google+ is Google Plus authorship of Google authorship, officieel heet het Google+ authorship en daarmee kunnen we op het internet aantonen dat wij de auteur zijn van onze eigen content. En dit is belangrijk om ons te branden ook voor de Click Through Rate zoals dat heet in de zoekmachine resultaten. En daardoor krijg je dus betere organische zoekresultaten in Google Search.

Ronald Kloots: OK en wat moet ik dan doen om het authorship te krijgen? 

Daniel Mulder: Dat is vrij eenvoudig, je moet voor al je blog artikelen opnemen ‘door’, als geschreven door en dan met een speciale hyperlink die gaat wijzen naar je Google+ profiel en vanaf je profiel terug naar het domein. En dan werkt het eigenlijk al en dan zie je de foto van de auteur en van jezelf terug in de zoekresultaten. En daardoor gaan mensen daar vaker op klikken. 

Dat is overigens niet de enige reden waarom het interessant is. Je hebt bijvoorbeeld ook hele uitgebreide mogelijkheden voor het ontdekken van prospects. En door gerichte content-marketing, gerichte communicatie, kan je die ook heel sterk aan je binden.

Binnen Search zijn er ook nog meer voordelen, want alle content die je vanaf je eigen website bijvoorbeeld een nieuwe blogpost, nieuwsitem of dat soort zaken of een productpresentatie in de vorm van een film, die kan je op je eigen website plaatsen en dan plaatsen we die door op Google+ waardoor die vrijwel direct dezelfde dag te vinden is in Google. Dat heeft overigens ook te maken met private search results dat is een ander deel. Mensen in jouw kringen zien jouw content die van jouw afkomstig is eerder dan van anderen, dat is bijvoorbeeld ook een belangrijk onderdeel.

Ronald Kloots: OK dus dat geeft mij dus wel een aantal argumenten in handen om daarmee meer te gaan doen. En het meest interessante is natuurlijk dus dat je in de Google resultaten ook eigenlijk veel duidelijker zichtbaar wordt met een fotootje van jezelf erbij, waardoor je dus ook veel beter opvalt 

Daniel Mulder: Het blijft eerder hangen en mensen klikken erop.

Ronald Kloots: Heel goed dank je wel.

Daniel Mulder: Graag gedaan!


~-~


Ronald Kloots van Content Marketing WizardOver Ronald Kloots
Ronald is oprichter van Content Marketing Wizard. Hij zorgt ervoor dat oude school MKB bedrijven in korte tijd transformeren naar Content Marketing Wizards. Bedrijven die weten hoe Aandacht te krijgen voor hun expertise en door Aandacht te geven een stroom aan potentiĆ«le klanten genereren.




0 x commentaar:

Een reactie plaatsen