vrijdag 9 oktober 2015

Hoe vang je de bezoekers van je website?


Met een presentje en een gevulde mailinglist!

Je hebt een website en een aantal accounts op social media die goed bezocht worden. Mooi zo! De volgende stap is het ‘vangen’ van je online bezoekers en het bouwen van een relatie. Daar heb je een presentje en een mailinglist voor nodig.

Bezoekers worden niet zomaar klanten. Het gebeurt echt heel zelden dat iemand die toevallig op jouw website belandt, meteen jouw product of dienst koopt. Mensen moeten eerst vertrouwen in jou en jouw bedrijf krijgen.

Natuurlijk staat er relevante en aantrekkelijke informatie op je website, maar dat alleen is niet genoeg. Het blijkt dat de meeste bezoekers binnen drie seconden weer weg zijn en nooit meer terugkomen.

Vang je bezoekers

Het is dus belangrijk om je online bezoekers vast te houden. Je wilt ze als het ware vangen en kennis met je laten maken. Door het sturen van interessante e-mails. Daarvoor heb je dus hun e-mailadressen nodig!

Zoals ik in het vorige artikel verteld heb, is het aanbieden van een waardevol presentje dé manier om deze adressen te krijgen. Jij geeft iets van jouw expertise, in de vorm van een e-book, pdf, video of iets dergelijks weg, in ruil voor een e-mailadres.


Verzend een presentje

Een presentje verzenden kan met elk e-mailmarketingsysteem. Het is voldoende om een hyperlink te plaatsen naar de locatie waar je het presentje hebt opgeslagen, zoals Dropbox of Google Drive.

Maak niet de fout om je presentje als bijlage mee te sturen! De meeste virusscanprogramma’s zien bijlagen in e-mailing namelijk als verdachte e-mail en plaatsen het bericht in de spambox. En dat is zonde.

Vul je mailinglist

Elk e-mailadres komt op een lijst, je mailinglist. Dit is een heel belangrijke lijst! Men zegt ook niet voor niets: the money is in de list! Hier staan namelijk je potentiële klanten op. En jij hebt direct toegang tot deze mensen.

Je kunt ze rechtstreeks met jou kennis laten maken door het sturen van e-mails. E-mails met inhoud. Waarin je iets vertelt over waarom jij doet wat je doet, welke hobbels jij hebt moeten nemen, hoe jij de ander kunt helpen, met welk resultaat en waarom jij dat zo goed kunt.


Een goed gevulde mailinglist is je goedkoopste distributiekanaal! Veel goedkoper dan adverteren via Google Adwords en Facebook, want die kosten iedere keer dat je er gebruik van maakt geld.

Verstuur wekelijks een mailing

En daar ligt meteen de bottleneck: veel bedrijven hebben wel een mailinglist, maar doen er nauwelijks iets mee.

Je behaalt echt geen resultaat door één keer per kwartaal of maand een nieuwsbrief te sturen. Wekelijks werkt het best!

In het volgende artikel vertel ik je meer over wat je technisch nodig hebt om zoveel mogelijk rendement uit je mailinglist te halen.

Geschreven door Lizzy de Wilde




Heb je hier vragen over? Boek dan direct een gratis expert sessie met Ronald Kloots.