woensdag 20 april 2016

80% meer potentiële klanten?

Traditionele marketing heeft zijn beste tijd gehad. Potentiële klanten oriënteren zich tegenwoordig online voordat ze overgaan tot aankoop. Hierdoor is het aankoopproces drastisch veranderd.



Mensen beschikken over meer achtergrondinformatie dan ooit! Product ervaringen, aanbevelingen van vrienden en experts, prijsvergelijking sites enzovoort.Tegenwoordig is alle informatie met één klik beschikbaar.

Kijk maar eens naar je eigen koopgedrag...


Hoe ga jij om met dit veranderde aankoopgedrag van je potentiële klanten?

  • Ben jij online te vinden?
  • Is het duidelijk - op je website en social media pagina’s - wat jouw product is en wat het precies doet? 
  • Kunnen geïnteresseerde online surfers op een eenvoudige manier contact met je opnemen?
  • Hou jij op de een of andere manier contact met je online bezoekers?

Kortom: ben jij er online klaar voor om je potentiële klanten te ontvangen?

Eén ding blijft hetzelfde: het product of de dienst moet nog steeds verkocht worden!.

Hoe doe jij dat? Hoe verkoop jij? 


Het enige wat je hoeft te doen is mee te gaan met het nieuwe aankoopproces.

Ga niet meer achter potentiële klanten aan: laat potentiële klanten naar jou toe komen!

Lees nog even verder om het volledig te begrijpen.

Stel: 20% van je potentiële klanten in je markt wil nu een product of dienst kopen. Iedereen - ook je concurrenten - richt  zich op deze 20%.

Dit betekent dat 80% van je potentiële klanten volledig genegeerd wordt.
Het lijkt logisch om deze 80% te negeren: ze hebben nu immers geen interesse.

Toch is de realiteit anders! Het zijn nog steeds potentiële klanten, alleen niet op dit moment.
Hoe zit dit? Denk eens aan de potentiële klanten die je nu hebt.

Je kunt deze potentiële klanten in drie groepen verdelen:

  1. Klanten die nu willen kopen
  2. Klanten die later willen kopen
  3. Potentiële klanten die nooit klant zullen worden


Heb je er ooit zo naar gekeken?


Uit onderzoek blijkt dat 20% van de potentiële klanten binnen 3 maanden iets koopt waar ze online onderzoek naar hebben gedaan. Meer dan de helft doet de aankoop binnen 18 maanden.

Dit betekent dus dat 80% van de potentiële klanten zijn aankoopt uitstelt. Ze kopen niet omdat ze geen interesse hebben, maar omdat het nog niet het juiste moment is. Ze zijn nog steeds geïnteresseerd! En dat blijven ze anderhalf jaar lang!

Dit is waar de echte winst ligt.


De meeste bedrijven negeren deze groep die aan het uitstellen is volledig
En daarmee verliezen ze een hele grote groep potentiële klanten!

De uitdaging zit hem er in om deze uitstellende klanten aan je te binden en voldoende aandacht te geven. Minstens 18 maanden lang.

In het volgende artikel lees je hoe een Verkoopmotor dit volledig automatisch voor je kan doen.
Zorg dat je die 80% potentiële klanten niet verliest!

--#--

Geschreven door Ronald Kloots en Lizzy de Wilde 
KlantenScoren.nl heeft de Verkoopmotor voor het MKB ontwikkeld. Een online e-mail marketing automation systeem dat bedrijven helpt om het maximale aantal klanten te halen uit hun online bezoekers (van website, blog & social media).
--#--

Goed nieuws


Ik heb tijd vrijgemaakt om persoonlijk naar je marketing en verkoop te kijken, en een ontwerp voor je eigen Verkoopmotor te maken... GRATIS.

Het is echt een gratis aanbod en er zijn geen addertjes onder het gras. Sterker nog het is beter dan je denkt. Ik maak een Quick Scan van je website en samen maken we een blauwdruk speciaal voor je bedrijf en vertel je hoe het werkt, zodat je het meteen kunt inzetten.

Klinkt dit interessant voor je, ga naar deze pagina voor de details...



0 x commentaar:

Een reactie plaatsen